Tåg 523: 4 min sent.
Tåg 534: 5 min sent.
onsdag 29 januari 2014
tisdag 28 januari 2014
lördag 18 januari 2014
Lurad av Trafikverket
Tåg 127: u.a.
Tåg 2119: u.a.
Tåg 538: 5 min sent.
Skulle tagit tåg 537 i morse.
Tåget skulle gå enligt Tågtavlans app och Trafikverket. Men när jag kom till Flemingsberg fanns inte tåget på displayen. Tydligen är det indraget pga vinterreduktionen.
Men hur kommer det sig att Trafikverket tar bort tåget från sina infotavlor på stationerna, men behåller det på internet? Det finns kryss på varje spårangivelse - i stället för spår 3 till exempel, står det x. Detta betyder enligt initierade källor att tåget är inställt.
Men varför ska man behöva vara en initierad person för att kunna läsa en tabell? Måste vi gå en universitetskurs för att förstå Trafikverkets information? Här är, som så många gånger tidigare, en skärpning på sin plats - en åtgärd som knappast kan kosta nånting, som inte kräver miljardanslag ur regeringsbudgeten. Ska det vara så svårt att få informationen rätt, Trafikverket?
Dagens länk: SvD: MP vill ha tillbaka SJ:s monopol
Läs även andra bloggares åsikter om Järnväg, Järnvägstrafik, Järnvägsproblem, Tågtrafik, Tåg, Tågproblem, SJ, Trafikverket, Avreglering, Kollektivtrafik, Privatisering, Samhälle, Politik
Tåg 2119: u.a.
Tåg 538: 5 min sent.
Skulle tagit tåg 537 i morse.
Tåget skulle gå enligt Tågtavlans app och Trafikverket. Men när jag kom till Flemingsberg fanns inte tåget på displayen. Tydligen är det indraget pga vinterreduktionen.
Men hur kommer det sig att Trafikverket tar bort tåget från sina infotavlor på stationerna, men behåller det på internet? Det finns kryss på varje spårangivelse - i stället för spår 3 till exempel, står det x. Detta betyder enligt initierade källor att tåget är inställt.
Men varför ska man behöva vara en initierad person för att kunna läsa en tabell? Måste vi gå en universitetskurs för att förstå Trafikverkets information? Här är, som så många gånger tidigare, en skärpning på sin plats - en åtgärd som knappast kan kosta nånting, som inte kräver miljardanslag ur regeringsbudgeten. Ska det vara så svårt att få informationen rätt, Trafikverket?
Dagens länk: SvD: MP vill ha tillbaka SJ:s monopol
Läs även andra bloggares åsikter om Järnväg, Järnvägstrafik, Järnvägsproblem, Tågtrafik, Tåg, Tågproblem, SJ, Trafikverket, Avreglering, Kollektivtrafik, Privatisering, Samhälle, Politik
fredag 17 januari 2014
lördag 11 januari 2014
fredag 10 januari 2014
Bli frånåkt av tåget
Tåg 523: 3 min sent.
Tåg 538: 6 min sent.
Tågvärden på 534:an stängde dörrarna och åkte ifrån en väntande skara, som inte kunde annat än vänta vid de stängda bommarna. Norrköpings station är sådan, men SJ AB och dess tågvärdar tar absolut ingen hänsyn till det. När vi väl blev släppta över spåret var dörrarna förstås stängda och tåget började rulla. Inte hjälpte det att ropa och skrika heller, där man stod och stampade vid bommen. Och inte var det första gången det hände. Känns som att bli frånåkt av en SL-buss just som man gjort en 30-meters sprintrusch fram till dörren, fast mycket, mycket värre. Skärpning, SJ! Det är ERA kunder ni kör ifrån.
Läs även andra bloggares åsikter om Järnväg, Järnvägstrafik, Järnvägsproblem, Tågtrafik, Tåg, Tågproblem, SJ, Trafikverket, Avreglering, Kollektivtrafik, Privatisering, Samhälle, Politik
Tåg 538: 6 min sent.
Tågvärden på 534:an stängde dörrarna och åkte ifrån en väntande skara, som inte kunde annat än vänta vid de stängda bommarna. Norrköpings station är sådan, men SJ AB och dess tågvärdar tar absolut ingen hänsyn till det. När vi väl blev släppta över spåret var dörrarna förstås stängda och tåget började rulla. Inte hjälpte det att ropa och skrika heller, där man stod och stampade vid bommen. Och inte var det första gången det hände. Känns som att bli frånåkt av en SL-buss just som man gjort en 30-meters sprintrusch fram till dörren, fast mycket, mycket värre. Skärpning, SJ! Det är ERA kunder ni kör ifrån.
Läs även andra bloggares åsikter om Järnväg, Järnvägstrafik, Järnvägsproblem, Tågtrafik, Tåg, Tågproblem, SJ, Trafikverket, Avreglering, Kollektivtrafik, Privatisering, Samhälle, Politik
torsdag 9 januari 2014
2014.I.9
Tåg 523: 8 min sent. Två trasiga stolar.
Tåg 534: u.a.
Tåg 942: inställt. Jag kom hem 19 minuter sent.
Tåg 534: u.a.
Tåg 942: inställt. Jag kom hem 19 minuter sent.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)