Tåg 10523: 4 min sent. Korglutning ur funktion.
Tåg 10534: 13 min sent. Trasig toalett.
På Tvärsnytts webbsida ser jag idag att SJ ämnar kompensera mälardalsresenärer för vinterns tågkaos. Årskort Guld-innehavare får 5500 kr i ersättning medan ett silverkort renderar 3000 kronor i värdebevis - inte kontanter. Innehavare av månadsbiljett, pendlarbiljett respektive TiM kombinationsbiljett kompenseras i form av en 50-procentig rabatt under perioden 7 mars-12 april, vid köp av två månadskort.
Jag pratar med Kundtjänst och får veta att det krävs uppvisande av resebevis som varit giltigt under minst två veckor av perioden december-februari under den gångna vintern, för att man ska komma i fråga för rabatt. I det fall man bara behöver ett nytt månadskort, i stället för två, rabatteras detta ändå med 50 procent.
Det känns väldigt surt att man köpte månadsbiljett igår kväll utan att få veta nåt om kompensation. Men det kanske går att fixa.
Läs även andra bloggares åsikter om Järnväg, Järnvägstrafik, Järnvägsproblem, Tågtrafik, Tåg, Tågproblem, SJ, Trafikverket, Avreglering, Kollektivtrafik, Privatisering, Samhälle, Politik
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar