Tåg 10523: 12 min sent.
Tåg 10534: 107 min sent.
På grund av ett rälsbrott någonstans mellan Norrköping och Nyköping sattes bussar in mellan dessa orter i dag på eftermiddagen.
En stor hop resenärer stod och väntade på busshållplatsen utanför stationen i Norrköping när jag kom dit. Många hade kommit med 10530 och väntat i två timmar. Jag lyckades komma på en buss efter en stunds väntan. Folkhopen var okontrollerad och ingen som helst köbildning eller turordning iakttogs. Flera funktionärer fanns på plats, men bara som iakttagare. Det hade varit läge för dem att i god tid förbereda passagerarna på inkommande buss, och förklara vem som stod på tur att följa med till Nyköping. I stället fick ett antal resande lämna bussen sedan de väl lastat sitt bagage och satt sig tillrätta på ledig plats. Alla som har biljett till 10534 måste gå av!
SJ har uppenbarligen inte lärt sig mycket av allt tidigare tal om kaos och informationsbrist. Det som borde vara billigast att åtgärda - informationsproblemet - är fortfarande kvar. Funktionärerna som fanns på plats idag var uppenbarligen varken informerade eller utbildade. Dessutom kom ersättningsbussarna alldeles för sent.
Läs även andra bloggares åsikter om Järnväg, Järnvägstrafik, Järnvägsproblem, Tågtrafik, Tåg, Tågproblem, SJ, Trafikverket, Avreglering, Kollektivtrafik, Privatisering, Samhälle, Politik
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar