måndag 12 augusti 2013

En liten förbättring, men den stora dröjer...

Tåg 523: u.a.
Tåg 536: 4 min sent.


Noterar i dag, på säsongens första pendlingsdag, att priset på månadsbiljetten är oförändrat: 4330 mellan Stockholm och Linköping. Bra att det inte höjts, i alla fall.
Men jag väntar fortsatt på ett seriöst årspendlarkort på sträckan. Det kunde kosta 25 tusen eller nåt ditåt. Vore inte alls orimligt. Men då måste det gälla på X2000, eller vad det heter numer.
En annan notis i dag är av det angenäma slaget - en liten men välkommen förbättring: systemet kommer ihåg numret på min aktuella månadsbiljett i fall det finns inlagt på mina priouppgifter. Tack för den förenklingen, SJ! Kan den bero på att jag påpekat detta ett antal gånger?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar