onsdag 11 september 2013

Krångel med reklamationer

Tåg 523: u.a.
Tåg 534: 20 min sent.


Jag har krångel med ersättningar för förra säsongen. SJ har försvårat reklamationen av komfortbrister som att internet inte funkar, att stolen du sitter på inte går att fälla eller att sitsen är helt sned och lös, att kaffemaskinen inte funkar. Ja, du fattar. Jag får svar att tågmästaren på respektive resa måste ha givit ett skriftligt intyg för att jag ska få ersättning. Förut fanns separata ämnesområden för reklamationer på SJ:s sajt. Nu finns bara en och samma: ett tomt ark där man själv får komponera sitt klagomål.
Signalen till resenärerna är klar: du har inte rätt att få ersättning för nånting, men skriv här om det nu ska vara nödvändigt, och om det får dig att må bättre.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar