fredag 10 januari 2014

Bli frånåkt av tåget

Tåg 523: 3 min sent.
Tåg 538: 6 min sent.


Tågvärden på 534:an stängde dörrarna och åkte ifrån en väntande skara, som inte kunde annat än vänta vid de stängda bommarna. Norrköpings station är sådan, men SJ AB och dess tågvärdar tar absolut ingen hänsyn till det. När vi väl blev släppta över spåret var dörrarna förstås stängda och tåget började rulla. Inte hjälpte det att ropa och skrika heller, där man stod och stampade vid bommen. Och inte var det första gången det hände. Känns som att bli frånåkt av en SL-buss just som man gjort en 30-meters sprintrusch fram till dörren, fast mycket, mycket värre. Skärpning, SJ! Det är ERA kunder ni kör ifrån.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Denna typ av stationslöning är alltid lite problematisk då man kan riskera att hamna bakom bommarna.

    Dom flesta som väntar bakom bommarna skall med Östgötapendeln och dom brukar kolla att det inte står någon och inte kan komma över till tågen.

    Samma även för tågen på spår 6 och 7 som är längre bort där snabbtågen går.

    Men i grunden är det frågan om att vara i tid ute på perrongen och om man är sen och hamnar bakom bommarna - påkalla avgångssignalerarnas uppmärksamhet då dom brukar kolla om det står folk bakom bommarna.

    Men för att undvika att man blir frånåkt är tipset att var aute i god tid.

    Jag var där i lördags och blev inte frånåkt men jag var ute i god tid ( och frös ) ute på perrongen.

    http://arskortguldsj.wordpress.com/2014/01/12/en-lrdagskvll-i-timmerkojan-nej-norrkping/

    SvaraRadera
  2. Jag var inte särskilt sen - skulle tro två minuter före avgång. Men tågvärden måste märka att bommarna är nere. En lätt huvudvridning hade räckt för att se ivrigt vinkande kunder. Skrek gjorde jag också.

    SvaraRadera