tisdag 3 maj 2011

Kontakta SJ:s kundombudsman!

Tåg 10523: 13 min sent.
Tåg 10534: u.a.


Tidigare har jag skrivit om orättvisan i SJ:s kompensation för vinterkaoset i Mälardalen. Erbjudandet lovar två månadsbiljetter till halva priset. I verkligheten betyder det ofta bara en biljett, eftersom sista begynnelsedatum är satt så tidigt som 10 maj.
Nu har jag tagit mig före att skriva till kundombudsmannen på samma företag.
Det var rätt metod. Samma dag fick jag svar i form av en elektronisk tillgodokupong på ett belopp som motsvarar rabatten på en andra månadsbiljett.
Jag måste ge SJ kredd för att de tar till sig den här kritiken och justerar utefter det enskilda fallet. Om du som jag känner dig förfördelad av ett ogenomtänkt regelverk, ta då kontakt med SJ:s kundombudsman, du också!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar