måndag 3 oktober 2011

Trafikverket firar triumfer igen

Tåg 221: 54 min sent.
Tåg 534: 20 min sent.


Helgens arbete på Citybanan var inte klart klockan fem i morse, vilket utlovats, med följd att pendeltrafiken var i stort sett lamslagen under morgonrusningen. Och inte var det bättre med fjärr- och regionaltågen. Tågen i riktning mot Malmö var runt en timme försenade allihop. Informationen på Flemingsbergs station var, tyvärr som vanligt, undermålig. Avgångstiderna sköts hela tiden framåt på skärmarna. Någon gång kom ett utrop, som då bara gällde spårändring. Avgångstiden för tåg 221 sköts till sist fram till 08.20. Jag, som har appen Tågtavlan, kunde se att avgångstiden från Centralen dock inte justerats från 07.50. Varför flyttar man fram Flempans tid men inte Centralens? Svårt att förstå. Och mycket riktigt, Tåget kommer in till perrong med kort varsel klockan 08.10. Där kunde jag ha missat min avgång, trots att jag suttit och väntat i över en timme. Ett utrop är av nöden vid sådana felskyltningar. Jag har missat tåg på det viset förut, tillbud orsakade just av Trafikverkets kaotiska eller ibland obefintliga information.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar