måndag 28 november 2011

Buggen på bokningen kvarstår!

Tåg 523: Problem med wi-fi
Tåg 534: 163 min sent.


En sån här dag är det kanske inte så konstigt om det blir förseningar på järnvägen. Det är dagen efter stormen. Anmärkningsvärt är väl i så fall att morgontåget var i tid, trots omständigheterna. Jag noterar däremot att problemet med buggar i SJ:s bokningssystem kvarstår. Jag får platser med bord, trots att jag särskilt påpekar vid telefonbokningen att jag inte önskar det. Stormförseningar kan man som kund ha en viss förståelse för - det är förstås svårt att bygga ett helt orkansäkert system, men fel i dataprogrammen måste vara en smal sak att åtgärda, dessutom kan det inte kosta så väldigt mycket.
Det är symtomatiskt för SJ:s tillkortakommanden att det är de enkla och billiga sakerna man inte lyckas med. Information stavas det oftast. Därför är det också svårt att tro att SJ:s brister är av ekonomisk art. Det är inte pengar som fattas. Det är fel på system och organisation! Låt oss hoppas att det blir bättre med en ny VD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar