onsdag 30 november 2011

Oroande om indraget tåg 523

Tåg 523: Fel på inloggningen till internet.
Tåg 536: u.a.


Nya tågtidtabellen finns idag att få på stationen i Norrköping. Den gäller från den tionde december.
Ett stort och fett utropstecken sätter jag inför det att tåg 523 är borta - alltså X2000 Stockholm-Malmö kl 07.21! Det är det tåg som jag och väldigt många norrköpingspendlare tar varje morgon. Det är alltid fullt. Nu vill jag veta varför man ändrar på detta viset. Har det med avregleringen att göra? Eller är det ett led i säkrandet av vintertrafiken - Trafikverket har ju aviserat nerdragningar för att i större utsträckning hålla spåren öppna för snöröjning kommande vinter. Hur som helst är det mycket märkligt att ta bort ett tåg som verkar vara ankaret i morgontrafiken. För mig och mina kollegor ställer det till stora problem, och man kan bara ana följdverkningarna. Regionaltågen som går 06.51 och 07.00 lär bli fullständigt överbelamrade med passagerare, i den mån de inte redan är det. Och den som reser med årskort eller månadsbiljett får finna sig i en lägre servicenivå än den han betalat för. Och detta ända in i juni månad, om man får tro tabellen. Nä, här vill jag ha en förklaring, SJ AB och eventuellt Trafikverket!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar