Tågpendlaren

En kritiskt politisk dagbok om tågpendling i Sverige på 2010-talet.

Sidor

  • Startsida
  • Om mig

tisdag 28 augusti 2012

2012.VIII.28

Kritik från moderat i SvD mot MP. "Förslagen är ofinansierade". Jan-Evert Rådhström, vice ordförande i trafikutskottet.
Upplagd av Björn Carlén kl. 08:52
Skicka med e-postBlogThis!Dela på XDela på FacebookDela på Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida
Prenumerera på: Kommentarer till inlägget (Atom)

Leta i den här bloggen

Tågpendlarns journal

Förseningar

Mina ackumulerade förseningar, säsongen 2016/17 (sedan 16 aug) per den 16 maj. Förseningar mindre än 5 min oräknade.
20 timmar 1 minut

Säsongen 2015/16
33 timmar 20 minuter

Säsongen 2014/115
26 timmar 15 minuter

Säsongen 2013/14
21 timmar 0 minuter

Säsongen 2012/13:
27 timmar 53 minuter

Säsongen 2011/12:
22 timmar 34 minuter

Säsongen 2010/11:
38 timmar 40 minuter

Rättidighet

Andel av mina tåg som kom fram högst 5 minuter försenade.
Hösten 2014 (av 114 tåg):
74%
Våren 2014 (av 110 tåg):
79%
Hösten 2013 (av 114 tåg):
68%
Våren 2013 (av 130 tåg):
61%
Hösten 2012 (av 105 tåg):
84%
Våren 2012 (av 116 tåg):
75%
Hösten 2011 (av 84 tåg):
79%
Våren 2011 (av 116 tåg):
54%
Hösten 2010 (av 89 tåg):
63%

Förseningar/Restid

Förseningar, mer än fem minuter, jämfört med restid enligt tidtabell.
Hösten 2014:
8%
Våren 2014:
6%
Hösten 2013:
10%
Våren 2013:
20% !!
Hösten 2012:
6%
Våren 2012:
11%
Hösten 2011:
11%
Våren 2011:
15%
Hösten 2010:
13%

Ersättning

Min samlade ersättning, säsongen 2016/17 (restidsgaranti o dyl):
474 kr

Säsongen 2015/16:
0 kr

Säsongen 2014/15:
23 kr

Säsongen 2013/14:
0 kr

Säsongen 2012/13:
555 kr

Säsongen 2011/12:
1180 kr

Säsongen 2010/11:
6057 kr

Bloggarkiv

  • ►  2017 (74)
    • ►  oktober (1)
    • ►  maj (9)
    • ►  april (11)
    • ►  mars (20)
    • ►  februari (14)
    • ►  januari (19)
  • ►  2016 (151)
    • ►  december (14)
    • ►  november (17)
    • ►  oktober (16)
    • ►  september (16)
    • ►  augusti (10)
    • ►  juni (5)
    • ►  maj (17)
    • ►  april (16)
    • ►  mars (11)
    • ►  februari (15)
    • ►  januari (14)
  • ►  2015 (141)
    • ►  december (7)
    • ►  november (12)
    • ►  oktober (14)
    • ►  september (16)
    • ►  augusti (13)
    • ►  juni (1)
    • ►  maj (15)
    • ►  april (18)
    • ►  mars (16)
    • ►  februari (14)
    • ►  januari (15)
  • ►  2014 (116)
    • ►  december (5)
    • ►  november (13)
    • ►  oktober (14)
    • ►  september (18)
    • ►  augusti (9)
    • ►  juli (1)
    • ►  juni (4)
    • ►  april (10)
    • ►  mars (17)
    • ►  februari (13)
    • ►  januari (12)
  • ►  2013 (139)
    • ►  december (6)
    • ►  november (14)
    • ►  oktober (15)
    • ►  september (17)
    • ►  augusti (12)
    • ►  juni (7)
    • ►  maj (16)
    • ►  april (12)
    • ►  mars (17)
    • ►  februari (5)
    • ►  januari (18)
  • ▼  2012 (134)
    • ►  december (9)
    • ►  november (19)
    • ►  oktober (11)
    • ►  september (17)
    • ▼  augusti (9)
      • Satsning!
      • 2012.VIII.28
      • 2012.VIII.16
      • 2012.VIII.15
      • Restidsgarantin försämrad igen
      • 2012.VIII.14
      • 2012.VIII.13
      • 2012.VIII.7
      • 2012.VIII.6
    • ►  juni (5)
    • ►  maj (10)
    • ►  april (7)
    • ►  mars (13)
    • ►  februari (15)
    • ►  januari (19)
  • ►  2011 (135)
    • ►  december (14)
    • ►  november (6)
    • ►  oktober (12)
    • ►  september (18)
    • ►  augusti (3)
    • ►  juli (2)
    • ►  maj (18)
    • ►  april (10)
    • ►  mars (17)
    • ►  februari (16)
    • ►  januari (19)
  • ►  2010 (68)
    • ►  december (20)
    • ►  november (13)
    • ►  oktober (20)
    • ►  september (15)

Nyttiga länkar

  • Tågpendlarns journal
  • Riksrevisionen: Statens roll i järnvägssystemet
  • Trafikverket
  • Arne Karyd på Newsmill
  • Höghastighetsbanor - regeringens betänkande 2009
  • Järnvägens behov av ökad kapacitet - Trafikverket 2011
  • SJ på MyNewsdesk
  • Trafikanalys - Arbetspendling i storstadsregioner maj 2011
  • "Den svenska Tågkrisen" Uppdrag ganskning april 2011
  • McKinsey-rapporten mars 2011
  • Unckels vinterutredning oktober 2010
  • SJ punktlighetsstatistik 2010
  • Centralstationen - Svenska Tågklubben och tidningen Tåg
  • Postvagnen - Svenska Järnvägsklubbens internetforum
  • Vi resenärer - Traveller - Blogg
  • Vi resenärer - ser på trafiken med resenärens ögon
  • Tågtavlan - iPhoneapplikation, även för iPad
  • SJ.se - Formulär för Restidsgaranti, ansök om ersättning
  • SJ.se - Sök trafikstörning
  • SJ.se - Är tåget i rätt tid?
  • Senatåg.se - Försenade och inställda tåg, statistik
  • Tåg.Info - oberoende tåginformation, -tider, historik

Twingly-statistik

twitter.com

@bCarlen
Tweet

Prenumerera på

Inlägg
Atom
Inlägg
Kommentarer
Atom
Kommentarer

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Björn Carlén
Visa hela min profil

Summa sidvisningar

blog comments powered by Disqus
Temat Bildfönster. Temabilder från hfng. Använder Blogger.