"Dagens järnväg har funnits i hundra år. Här diskuterar vi investeringar för en lång, lång tid framåt. Och i det perspektivet får man väldigt stora förbättringar i förhållande till dom pengar som vi satsar.Åtgärderna ska bl a innefatta ett helt nytt spår. Tanken är att tillbyggnaden ska gynna regionala resenärer så väl som fjärrtrafiken på stambanan.
[...]Vi förlorar, varje dag, och människor får betala ett väldigt högt pris, pga att man inte kan lita på tågen. Man är inte säker på att dom går, och går dom så vet man inte om dom kommer fram.
[...]Den här frågan betyder så oherhört mycket för Norrköping."
Jag som norrköpingspendlare tackar och applåderar ett sådant friskt initiativ. Stjernkvist, som själv pendlat på sträckan, vet vad det handlar om och vilka prövningar man utsätts för.
Läs även andra bloggares åsikter om Järnväg, Järnvägstrafik, Järnvägsproblem, Tågtrafik, Tåg, Tågproblem, SJ, Trafikverket, Avreglering, Kollektivtrafik, Privatisering, Samhälle, Politik
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar