torsdag 10 mars 2011

Nattåget mot Duved

Tåg 10523: 12 min sent.
Tåg 10068: 4 min sent. (Inga klaffbord och inga mugghållare?!)


Passar på att prova nattåget mot Duved idag. Ett bra alternativ för mig, särskilt nu när X2000 tar så lång tid på sig pga Graversfors-reparationerna. Synd bara att det kanske blir första och sista gången, eftersom tåget rullar bara mars månad ut eller så.
Månadskortet gäller och tåget har en sittvagn, som till och med är utrustad med en servering. Det som förvånar mig i det sammanhanget är att salongsplatserna varken har klaffbord eller mugghållare. Var ställer man témuggen? I knät, eller?
Hur som helst ett bra tåg, som jag beklagar att jag inte upptäckt tidigare.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar