lördag 19 mars 2011

Veolias nattåg mot Storlien

Tåg 10537: 8 min sent.
Tåg 7120: 23 min sent. (Veolia!)


För att vinna lite tid tog jag Veolias nattåg mot Storlien i kväll. 159 kronor, det kan jag väl klara. Men det blev i stället 258, eftersom jag måste köpa biljetten på tåget och inte på nätet. Jag försökte faktiskt stiga av för att ta 10066, som går en halvtimme senare, och där min månadsbiljett gäller, men dörrarna var redan reglade.
Inte mycket att säga om det här tåget, mer än att restaurangvagnen är bra mycket trevligare än SJ:s. Det vill säga SJ har bara en kiosk. Här fanns en riktig gammaldags restaurang full med folk. Fyra pannkakor med minimalt med sylt och lite spraygrädde kostade typ 50 kronor.
Gammalt och slitet verkade det vara i övrigt. Jag tar inte Veolia igen om jag inte måste. De skulle vinna min sympati om de hade ett lägre påslag än 99 kronor för ombordköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar