lördag 25 september 2010

Banarbete

Tåg 525: 4 min sent.
Tåg 542: 13 min sent.


På Stockholm C möter mig idag information om att det under helgen 25-26 september, alltså idag, förekommer banarbeten mellan Gnesta och Flen. Förseningar kommer att uppstå pga detta, enligt tavlan.
Varför ligger inte de här upplysningarna ute på nätet på sj.se? Jag hittar ingenting under trafikinfo i alla fall, varken under "trafikstörningar" eller "sök tåg" hittar jag något.
Hur svårt kan det vara och visst har vi rätt till fullständig information när vi betalar dyrt? Ska jag skälla på Trafikverket eller på SJ?

[internt till blogipedia:] Tgpendlaren är en ny och spännande blogg om att dagpendla med tåg i 2010-talets Sverige. Bloggaren ser med kritiska ögon på den förda järnvägspolitiken och konsekvenserna av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar